• Dokumenty przedszkolne

          • Ramowy rozkład dnia

          •  

            Ramowy rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do potrzeb dzieci wynikających z ich rozwoju, warunków życiowych, wieku i założeń programowych przedszkola. Praca wychowawczo - dydaktyczna oraz opiekuńcza odpowiada potrzebom dzieci i jest prowadzona na podstawie programu wychowania przedszkolnego. Zajęcia i zabawy proponowane przez nauczyciela, mają na celu prawidłowy rozwój psychoruchowy dziecka, odpowiedni przebieg jego wychowania i kształcenia oraz pozwalają na aktywność dzieci w różnych strefach rozwojowych. 

            GODZINA 

            Podstawa programowa wychowania przedszkolnego realizowana jest  

            w godz. 8.00 – 13.00. 

             

             

             

            6.30 - 8.00 

             

            Schodzenie się dzieci. Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne.

            Gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela. 

            Ćwiczymy i bawimy się 

            Ćwiczenia poranne ze śpiewem przy muzyce, zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela. Obserwacja pedagogiczna. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodnie z tematyką kompleksową i zainteresowaniami  dzieci. 

             

             

            8.00 – 8.20

            Przygotowujemy się do śniadania.  Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka.

            Jemy śniadanie.

            Grupy przedszkolne spożywają posiłki w grupach, na stołówce przedszkolnej. Dzieci otrzymują śniadanie o godz. 8.20.                    

             

             

            8.20 – 8.50 

            Śniadanie. Kształtowanie nawyków samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków.  Zwracanie uwagi na prawidłową postawę ciała oraz porządek wokół siebie. Zachowanie zasad higieny osobistej, mycie rąk, korzystanie z toalety.

             

             

            9.00 – 10.20

            Zajęcia dydaktyczne.

            Uczestniczymy w zabawach i sytuacjach edukacyjnych.

            Zajęcia wychowawczo-edukacyjne realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dziecka w  różnych sferach rozwojowych.

             

            10.20 – 11.15 

            Zajęcia w ogrodzie przedszkolnym.

            Przygotowujemy się do wyjścia do ogródka przyszkolnego.

            Czynności samoobsługowe dzieci związane z przygotowaniem wyjścia na świeże powietrze. Pobyt w ogrodzie ( outdoor education ).  Gry i zabawy ruchowe na zewnątrz, w tym zajęcia sportowe, zajęcia przyrodnicze, prowadzenie obserwacji, spacery, wycieczki, wyjścia na Orlika ( w przypadku nieodpowiedniej pogody zajęcia odbywają się w salach, też na sali gimnastycznej ).

             

            11.15 – 11.30 

            Przygotowania do posiłku (I dane - zupa).

            Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu. Wdrażanie zasad higieny, rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami ( savoir vivre dla przedszkolaka ). Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu.

             

            11.30 – 12.00 

             

            Obiad – I danie – zupa.

            Grupy przedszkolne spożywają posiłki w stołówce przedszkolnej,  z zachowaniem procedur bezpieczeństwa zdrowotnego. Dzieci otrzymują zupę o godz. 11.30. 

             

             

             

            12.00 – 13.30

            12.20 – 13.15. 

            Odpoczynek poobiedni o charakterze relaksacyjnym.

             

            Leżakowanie – dzieci najmłodsze (MALINKI I POZIOMKI)

            Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym – dzieci z grup: 

            CYTRYNKI, ANANASKI, BRZOSKWINKI, GRUSZKI. 

            Słuchanie muzyki, bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań lub zabawy na powietrzu  z wykorzystaniem urządzeń rekreacyjnych.  

             

            13.15 - 13.30 

             

            Przygotowanie do obiadu.  

            Drugie danie. Czynności higieniczne i samoobsługowe  w łazience. Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka.

            Jemy drugie danie  wraz z podwieczorkiem. 

            Grupy przedszkolne spożywają posiłki w stołówce przedszkolnej.                         Dzieci otrzymują drugie danie o godz. 13.30. 

             

            13.30 - 14.00 

            Obiad.   Kształtowanie nawyków samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków.  Zwracanie uwagi na prawidłową postawę ciała oraz porządek wokół siebie. Zachowanie zasad higieny osobistej, mycie rąk, korzystanie z toalety.

             

            14.00 - 15.00 

            Odpoczynek poobiedni o charakterze relaksacyjnym 

            Zabawy o charakterze relaksacyjnym w sali: słuchanie muzyki, bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań lub zabawy na powietrzu z wykorzystaniem urządzeń rekreacyjnych. 

             

            15.00 - 17.00 

            Zabawy w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie przedszkolnym. 

            Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz zabawy swobodne podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy rozwijające spostrzegawczość, aktywizujące myślenie, kształcące i utrwalające komunikatywną mowę dziecka oraz postawę jako członka społeczności przedszkolnej. Praca indywidualna lub zespołowa z dziećmi, zabawy z inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych oraz obserwacja pedagogiczna. Zabawy dowolne w ogrodzie - w zależności od pory roku. 

            Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności porządkowe sali. 

            Rozchodzenie się dzieci. 

             

            Ramowy rozkład dnia może ulec zmianie ze względu na różne czynniki: warunki pogodowe, uroczystości, spotkania z ciekawymi ludźmi, wizyty gości, czy też krótszy lub dłuższy czas realizacji zaplanowanego działania.